New York

1 dollar = 6,6 SEK (october, 2010)

31 October

Jag flog med bolaget Delta airlines. God mat och trevlig personal. Det var en lang flygning, 9 h, dock vinner man ju tillbaka 5 thimmer da USA inte hade andrat till vinter tid an.
Pa flyget moter jag Eva och Kerstin tva superharliga damer i runt 45-50 ars aldern som jag gav massa tips vad de skulle gora nar de akte till New York for att julhandla.

Shopping:
For lite billigare alternativ har vi :
Ross
Forever tweenty one
Marshall
pa dessa tre kan man finna allt ifran skor, vaskor, klader etc med bra marken, men i en billigare sasong.
Lite lyxigare sa har de:
Macys, dar man ocksa finner allt.
Kaffe:
Damerna gillade ju kaffe och ibland blir man ju lite lurad av marken och kanda saker.
Starbucks ar bara for de som onskar fa nagot de kanner till, men bryr sig inte riktigt om smaken, skall man ha riktigt bra kaffe sa ar det Pets Coffe som galler.

Vi landar i New York och sager hej da.
Vidare har jag en transfer jag skall finna, efter ett tag och otrevlig personal som inte har lust att arbeta mer sa far jag min buss. Aker med massa roligt folk i en 9 passageras buss, en dam bara pustar och stonar och forklarar att hon aldrig gor detta eftersom hon ar jatte rik, men de fanns inget val nu nar hon kom ifran Paris... Det var en jobbig resa for henne, men oss ovriga trivdes och pratade gott.
Framme vid hotellet, sager damen att detta ar ett bra hotell, da tror man ju det nar hon ar ett litet lyxpaket. Jag kommer in pa hotellet, helt ok, moter 10 ungdomar som skall ut och fira halloween.
Jag kraver inte sarskilt mycket. Kommer till rummet och skall ga pa toa, ingen toa, na, jag delar toalett med hela vaningen, 26 rum. Nar jag kommer till denna toa valde jag att lata bli och ga och kaka med aptiten okej i behall.
Dags att sova.... Sangen var sa acklig och orena lakan, sa jag tog min handduk, lite klader och sov okej pa golvet....
Hotellet: Dexter House, 86th / 345 western street.
Bredvid lag det mycket finare hotell och de ar ett bra omrade och nara till tunnelbanan for att ta sig runt latt. Dock hade jag bara en mellanlandning, sa jag stog ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0