Argentina - God Jul

(28 C Grader)

23 December - Bussresor

Efter forts 18 timmar i buss med daliga spanska filmer, dock en god somn och en bra buss med Via Bariloche, sa var de dags att boka en nya buss, Jag kom in pa centrelen i BA kl : 12.30, nasta buss till Mar del Plata gick forst kl:16.30. Segt, men vad kan man gora. Hangde pa busscentrelen i BA och var forsiktigta, manga blir rande har och ta inte ut pengar i automaterna har for de ar falska pengar.
Vidare till Mar del Pata med Che Chevallier, jag kopte Semi Cama for de var inte sa langt. helt ok en kortare stracka, men ingen mat! Varldelos buss. Ak inte med det bolaget!

Kl 21.30 Framme i Mar del Plata, Lilly hade farig middag och allt! Harligt att vara tillbaka.


24 December - GOD-JUL

Ja hur bra kan man ha det egentligen. Vi lag vid poolen och olade fram tills vi startade en Asador! Nice!!
Har har de roliga traditioner. Inget speciellt fram tills middagen som startar forst kl: 22.00. Sedan julklappsoppning kl:24.00, skalar med champanje och sager Feliz Navidad!


Sedan ar de fest som galler, ut pa Alem i Mar del Plata!!
Men magsjuk som jag var stannade jag moget nog hemma, trots att bargatan lockade!...
Berni och Juaqina kom dock hem vid 08.30 i morse.


GOD-JUL!!!

25 December - Tranquilo

Dagen bestod av solbranna och bada i poolen. Hela familjen Labaca var hemma och tog de lugnt.
Kakade lite pizza och den sissta goda argentinska glassen...
Dags att packa vidare till nasta destination.

Sammanfattning av Argentina:
Bussystemet funkar ypperligt bra. Ta heldre buss an flyg om du har tid.
Glassen och Havannas ar nagot man inte gar miste om.
Mate, ett maste!
Flyg ar okej billigt, men som sagt buss ar de jag rekomnderar, Argantina airlines och LAN airlines ar de billigaste.
Glom inte all deliveryfood.
Nar man skall leta hostel ar de som jag tycker har varit bast: www.hostelworld.com.
Har man aven medlamskap far man de mycket billigare pa alla hostels.

Ses pa nasta destination...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0